donderdag 16 december 2010

Eppo-kerstkaart

Maar weer eens een making of-je doen?
Maar weer eens een making of-je doen.

Eppo stripblad vroeg mij een kerstkaart te tekenen naar een idee van een Eppo-tekenaar. Een kerstman met een hoop Eppo-stripfiguren in zijn slee. (Nee, daar was ik zelf nooit opgekomen want ik vind kerstmannetjes eigenlijk heel stom.) Uit luiheid schrapte ik vijf van de zes rendieren, liet Rudolph de hele santekraam trekken en verwerkte er nog wat grapjes in. Als kers op de slagroomtaart kleurde ik de tekening zo kerstkitscherig in, dat ik er nog steeds een beetje misselijk van ben. In de nieuwe Eppo heeft men er nog een stuk sterrenlucht en een kerstwens aangeplakt.



De ruwe schets.



De ruwe schets, vergroot, uitgeprint in non repro blue op een stuk Shoellershammer-papier en geïnkt met een ordinaire fineliner.



Inkleuren in Photoshop en klaar. Maar wacht... er zitten nog een paar rare dingetjes in... Vrije avond opofferen en tekening aanpassen? Vrije avond opofferen en tekening aanpassen.



Nu dan klaar. Tijd over? Zoek de verschillen!
NB: er zitten nog steeds rare dingetjes in!

Geen opmerkingen: