donderdag 28 oktober 2010

Por Dios



Degenen voor wie de nieuwe Eppo onvoldoende nostalgische gevoelens oproept, kunnen op 2 november hun hart ophalen aan het gloednieuwe stripmaandblad Por Dios. Gevuld met digitaal opgekalefaterde ouwe Eppo-strips als De generaal, Soeperman, De familie Fortuin en Agent 327. Met daarnaast in elk nummer een compleet stripalbumverhaal van een ouwe Eppo-held. Het eerste nummer bijt de spits af met een avontuur van fantasy-held Storm.

Waarom meld ik dit nieuws op Strips in Gelderland? Nou, er staat ook één Gelderse bijdrage in het blad. Een vertaalde en opnieuw ingekleurde pagina Ze is van mij!. Bij sommige mensen beter bekend als The Girl Is Mine!. Samen met Elsje een van de Por Dios-strips die nooit in Eppo heeft gestaan, maar wel de moeite waard is om ongevraagd onder de neus geschoven te krijgen. (Let wel, ik ben in deze lichtelijk bevooroordeeld...)

5 opmerkingen:

Walter Dijkshoorn zei

'Na het horen van de striplijst met poppetjestekenaars begreep ik dat die niet zoveel problemen hadden om een dag te reizen, de meesten hadden maar één of geen strip en nog eens niet actueel..
Dus zo’n strip kan je van te voren maken, desnoods per kilo, waarna je tijd zat hebt om met je koffertje op een perron te gaan staan.'

je zal maar 'nog eens niet' een actuele strip maken! volgens Toon tel je dan mooi niet mee. daar mag je het mee doen...

Mars Gremmen zei

Mijns inziens is het veel moeilijker om een strip te bedenken die langer dan één dag houdbaar is.

Anoniem zei

Mars, ik kan natuurlijk wel 8.30 op station Adam staan met een palet STRIPKRANT. Is dat `n idee?

Aloys Oosterwijk zei

Anoniem? Anoniempje? Nee dat ben ik

Mars Gremmen zei

Aloys, Ik vind het een prima idee. Maar ik zit zelf niet in de trein. Zal ik aan Rob van Bavel vragen of je de kranten bij hem kunt afleveren? Of heb je een ander idee?