woensdag 25 augustus 2010

BNS Stripkrant

Aan de binnenkort te verschijnen (gratis!) BNS-Stripkrant doen lekker veel Gelderse stripmakers mee.
Jan Dirk Barreveld (met Eugène), Kees de Boer (tekende een mooie pagina op tekst van Hanco Kolk), Hendrik J.Vos, Jeroen Steehouwer (met een pagina Kees de Bruin), Gerard Leever, Roel Venderbosch, Wilma de Bock, Joost Verweij, uw eigen S.i.G.-hoofdredacteur (ik mocht de achterpagina vullen met mijn The Girl Is Mine jeugdstrippie), Michiel van de Vijver en, niet te vergeten, Rob Derks.


Initiatiefnemer Alex van Koten.

De veertig pagina's dikke stripkrant wordt op de meest verrassende manieren (bakfiets, openbaar vervoer, kameel) verspreid door Nederland, in de hoop een zo breed mogelijk publiek te bereiken, en wil simpelweg het leuke van de strip laten zien.
Waar en wanneer de krant precies verschijnt staat nog niet vast. Houd daarvoor dit blog in de gaten. Om jullie alvast een beetje lekker te maken plaatsen we hieronder wat fragmenten uit strips van enkele Gelderse deelnemers.


Kees de Boer en Hanco Kolk


Jeroen Steehouwer


Roel Venderbosch


Mars Gremmen

4 opmerkingen:

Laptopleon zei

Leuk! Ik woon in een gat, hoe kom ik tzt aan zo'n krantje?

Laptopleon zei

Nog even aanvinken dat ik een mailtje wil als er een reactie is :)

Mars Gremmen zei

Zo gauw ik dat weet lees je het hier, L.!

Robin Schouten zei

Een bericht gepost bij Nieuws op StripSter: www.stripster.eu