maandag 20 april 2009

Stripbeurs Arnhem 2009 fotoreportage

Persoonlijk zou ik hem waarschijnlijk niet zo snel bezoeken (ik bezit al stapels tekeningen van mijn favoriete striptekenaar), maar als stripmaker is het een leuke, intieme plek om te verblijven. De Stripbeurs Arnhem heb ik het over. Zowel mijn eigen Mac & Maggie-album als het Strips uit Gelderland-boek verkochten goed; dus dat voelt wel prettig. Door alle Gelderse stripmakers achter één stand te gooien kon iedereen rustig lunchen in het restaurant, kletsen met een collega, of een wandelingetje over de beurs maken zonder bang hoeven te zijn dat de stand onbemand achterbleef. Voor herhaling vatbaar, wat mij betreft. Tijd om foto's te maken was er nauwelijks maar ik heb toch nog een paar plaatjes kunnen schieten op de zondag. Er staan ook een aantal door Hendrik J. Vos gemaakte foto's bij.



Hoogtepunt van de beurs: de prachtige Strips uit Gelderland-uitgave.
Sponsored by Coca-Cola.



Vera de Boer, de jongste Gelderse stripmaker.



Hendrik J. Vos bestelt een biertje bij een beschimmeld meisje. (Zachtjes, om Gerard Leever niet wakker te maken.)



Natuurlijk mocht Marq van Broekhoven, met zijn beruchte Gelderse verleden, bij de Strips in Gelderland-stand signeren. (Wilma de Bock is precies 73 centimeter lang.)



Naar een officiële Strips uit Gelderland-stempel op zijn naambordje kon hij echter fluiten.



Karel van der Eijk tekende twee dagen lang onverstoorbaar door terwijl hij zichzelf zachtjes masturbeerde.



Thé Tjong Khing was volledig in paniek toen hij door Patty Klein was gesommeerd om te tekenen bij haar gedichtenvoordracht.
Met een opvallend knappe reservetekenaar aan zijn zijde durfde hij de uitdaging echter wel aan.
Een enorme eer! (Voor Khing.)



Gelukkig ontspande hij zich weer snel toen hij zag dat er een vreemde kerel uit Patty's nek hing.



Mijn abominabel getekende kat wordt ruw geattaqueerd door een gemene man met een mes.



Bijna al mijn tekeningen werden aangevallen door die van Khing. Een nederlaag van jewelste voor de arme Marsepars!



Even rustig bijkomen van al dat geweld op een terrasje.
(Let op! Die tekeningen zijn in 3,8 seconden op het papier geflanst hè...!)



Jean-Claude Mezières (Ravian) zingt een chanson voor Patty Klein.
(Lees: Patty interviewt Mezières en krijgt de microfoon maar niet terug.)

2 opmerkingen:

Kurt M. zei

Alsof ik er zelf bij was! Schitterend, Mars! :-)

Tom de T. zei

Je vergeet de massale "ahhhhh" toen King over je walvis begon te tekenen. Schitterend!