woensdag 25 maart 2009

Strips uit Gelderland: het beste werk van 18 Gelderse stripmakers

Mars Gremmen en Jeroen Steehouwer vroegen hun Gelderse collega’s een selectie te maken uit hun beste werk. Het resultaat is een boek dat de grote diversiteit van de Gelderse stripcultuur toont. Bekende striphelden als DirkJan, Tiels Flipje, Oktoknopie en Eugène delen de pagina’s met o.a. een literatuurbewerking, dagboekontboezemingen, horrorverhalen en humoristische seksfantasieën. Zeventien tekenaars en één scenariste laten zien dat de Gelderse strip niet alleen een rijke historie heeft, maar volop in bloei is.'

'Strips uit Gelderland' is een uitgave van Hildebrand Comix en Strips in Gelderland. Het boek wordt 18 april gepresenteerd op de Stripbeurs in Arnhem.




Het boek kost € 14,95 en bevat 130 pagina's, waarvan 26 in kleur. Het is te koop in de betere stripboekwinkel maar je kunt het ook hier bestellen.

6 opmerkingen:

Hans van Oudenaarden zei

Hee Mars!

Veel dank voor je Eppo cover-karikatuur van MIJN HOOFD! Ik (dat hoor je dan te zeggen) ben zéér vereerd!

Mars Gremmen zei

Hoi Hans,

Dat doet me deugd!
Ik heb hem overigens boven dit berichtje geplaatst. Dan kun je hem bekijken zonder dat je hoofd klem zit tussen het Eppo-logo en het interviewblokje...

Willem Naber zei

Maar even over het Geldersche stripmakers boek. Ik wil er zo verschrikkelijk graag eentje bestellen, want ik kan er niet bij zijn in Arnhem. Ik woon helemaal in Oosterbeek en dat is niet te doen...
En overigens moet ik op de verzamelaarsbeurs in Utrecht zijn (zaken zijn zaken).
Dus, kan ik bestellen...?

Mars Gremmen zei

Jazeker, Willem. Bestellen kan hier: http://www.jeroensteehouwer.nl/uitgaven.html
Vanaf 18 april worden de boeken verstuurd.
Maar ze komen ook gewoon in de stripwinkel te liggen.

Belachelijk trouwens dat je niet naar de stripbeurs in Arnhem komt...!

Willem Naber zei

Ja maar, Arnhem. Dat is zeker een half uur wandelen. En dan ook nog weer terug...

Michiel P zei

Dagboe-kont-boezemingen, dat klinkt goed! ;)