vrijdag 3 oktober 2008

Geen strip maar wel leuk



Tijdens de Kinderboekenweek, waar we nu middenin zitten, presenteren schrijver Tjibbe Veldkamp en de Arnhemse tekenaar Kees de Boer hun nieuwe boek Agent en Boef. Dit gebeurt op woensdag 8 oktober, 2008, van 14.00 tot 15.00 uur in de Arnhemse Kinderboekwinkel aan de Weverstraat 26 in Arnhem en op dezelfde dag van 16.00 tot 17.00 in de Nijmeegse Kinderboekwinkel aan de Kannenmarkt 27 in Nijmegen. Samen met Stef de Reuver spelen Tjibbe en Kees een poppenkastvoorstelling over Agent en Boef. Iedereen is welkom, vooral kleine boeven.

Kees gaf Strips in Gelderland toestemming om een exclusieve making of van Agent en Boef te plaatsen. Scroll naar beneden en geniet van al het moois dat langskomt! Kees geeft zelf commentaar bij de tekeningen.



Een kijkje in m'n keukentje. Alles is met de hand gedaan. Met Oost-Indische inkt en acrylverf. Die verf gebruik ik transparant en dekkend. Eerst is er natuurlijk de tekst van Tjibbe. Ik maak eerst een cover voor de folder. Hier twee afgekeurde versies. Met name Agent is erg geëvalueerd tijdens het illustreren van het binnenwerk.



Een storyboardje maken. Tjibbe vindt deze versie meestal al goed genoeg.



Probeersels en mislukkingen.



Zo zien mijn schetsen er soms uit. Dan voel ik mij net als Boef.



De eerste schets en de definitieve versie van een illustratie.



Work in process-je.



Van geïnkte versie naar de definitieve tekening.



Ja, er valt weer veel te kijken voor de kindertjes!

1 opmerking:

suvaal zei

Leuk om 'm nog zo eens te zien, Kees.