woensdag 27 augustus 2008

De vloek van Bangebroek gereanimeerd!

Door onze Belgische vrienden van STRIPELJEE


Mocht De vloek van Bangebroek een belletje doen rinkelen bij u dan was u waarschijnlijk een Robbedoes-lezer in de jaren '80/hebt u verleden jaar de hand kunnen leggen op het album dat Uitgeverij Komix op de markt bracht/bent u geabonneerd op de Leesleeuw en hebt u zodoende het Engelstalige verhaal van De Vloek in uw brievenbus gekregen. (schrappen wat niet past) Sinds kort kan in voorgaand lijstje ook de optie 'heb je gelezen in Jetix Magazine' toegevoegd worden want sinds kort kan je in dat magazine gloednieuwe verhalen tot u nemen van deze klassieker van tekenaar Gerard Leever!

De Vloek van Bangebroek maakt zijn rentree in Jetix Magazine; hoe in hemelsnaam ben je daar binnen geraakt, Gerard?
Gerard Leever:
Ik ging eigenlijk niet zozeer voor Jetix Magazine naar Z-press (de uitgever). Dezelfde uitgever geeft ook Meiden Magazine uit en omdat ik met Suus & Sas bewezen had juist voor die doelgroep goed uit de voeten te kunnen bedacht ik dat ik voor dat laatste blad ook iets zou kunnen maken. Dat is verder op niets uitgelopen. De uitgever, Robert van Ginhoven, wilde wel graag met me in zee en toen ik het Engelstalige boekje van De Vloek van Bangebroek naar hem stuurde, bleek hij daar erg enthousiast over. Al snel kon ik met m'n strip voor Jetix Magazine aan de slag en dat had ik allemaal niet verwacht omdat dat blad voor zover ik weet alleen buitenlands materiaal plaatste.

Dom vraagje tussendoor misschien; je zegt dus dat je met een nieuwe strip naar die mensen bent gegaan voor hun meisjesblad en je komt naar buiten met een andere opdracht. Verdwijnt dat idee voor die meisjesstrip dan voor altijd? Of blijft dat in de schuif liggen tot je ergens een kans ziet om het te publiceren?
Klik hier om verder te lezen.

Geen opmerkingen: