maandag 26 maart 2007

Georges & Alfred



Per toeval kwam ik erachter dat Alfred Mazure (Dick Bosch) en zijn broer Georges in de mooiste en oudste stad van Nederland zijn geboren. Of ze lang in Nijmegen hebben vertoefd weet ik niet, maar ze mogen in dit lichtelijk stompzinnige blog natuurlijk niet ontbreken. In de nieuwe Stripschrift (nummer 383) staat een door Rich Thomassen geschreven, rijkelijk geïllustreerd artikel over Georges Mazure.
(Patty Klein vertelde me dat ze nog met Georges Mazure heeft samengewerkt. Misschien moet ik haar binnenkort eens aan de jas trekken om te vragen of ze daar meer over kan vertellen.)


Lambiek Comiclopedia over Alfred Mazure
Lambiek Comiclopedia over Georges Mazure

2 opmerkingen:

Gerard Leever zei

George Mazure heb ik nog gekend. Hij woonde in Bussum en ik ben enkele keren bij hem langs geweest om adviezen te ontvangen.
Leuk dat hij weer in de belangstelling staat.

Mars Gremmen zei

En in jouw favoriete stripinformatieblad nog wel...!